A dízel részecskeszűrő (DPF) egy olyan szűrő, amely több ezer apró csatornával vagy méhsejt alakú nyílással rendelkezik, amelyek a koromot a csatorna falaira csapják, és megakadályozzák a részecskék (1 mikronig) kijutását a farokcsőből. A méhsejtes belső szerkezetet egy kémiai katalizátor réteg borítja, amely kis mennyiségben tartalmaz nemesfémeket, általában platinát vagy palládiumot. Ezeket a szűrőket arra használják, hogy minimalizálják a dízelüzemű járművek kipufogórendszeréből távozó veszélyes részecskék számát. A cél az, hogy a környező levegő tisztább és biztonságosabb legyen, különösen zárt térben.
A mai modern 4wd dízelmotorokban nincs hiány drága alkatrészekben, amelyek felmerülhetnek. A DPF cseréje könnyen 4000–8000 dollárba kerül, és néha több is, ez nagy költség ... különösen akkor, ha egy járműre nincs biztosítás!
Van az autómban DPF?
A folyamatosan szigorodó kibocsátási előírások mai világában a dízel részecskeszűrők (DPF-ek) általánossá váltak, hogy segítsenek megtartani ezeket a igen koszos dízeleket a gyártáson. Nélkülük sok dízelmotort visszavontak volna az Euro 5 és 6 kibocsátási normák fényében.
Tehát a DPF, a dízel részecskeszűrők törvényi előírássá váltak annak érdekében, hogy a dízelmotoros autók megfeleljenek az Euro 5 és 6 szabványoknak, amelyet 2009-ben vezettek be Európa-szerte, és így ha van dízelmotoros autója, gyárilag 2008 után készült, akkor az majdnem biztos abban, hogy autójában lesz DPF-rendszer.
Számos gyártó azonban jóval az Euro 5-ös jogszabály kötelezővé válása előtt szerelte be a DPF-rendszereket annak érdekében, hogy csökkentse a nagy motorral rendelkező vagy a négykerék-meghajtású dízelmotoros járművek károsanyag-kibocsátását, így már DP-rendszert tartalmazó autót is lehet találni .
Hogyan működnek a dízel részecskeszűrők?
A dízel részecskeszűrők (DPF) befogják a koromrészecskéket, hogy ne léphessenek ki a kipufogórendszerből. Mint minden szűrőt, a teljesítmény fenntartása érdekében rendszeresen ki kell üríteni őket. DPF esetében ezt a folyamatot „regenerációnak” nevezik. Ebben a folyamatban az összegyűlt korom magas hőmérsékleten elégetve csak hamu marad.
/forrás: Kingkar.com/