Tanulmányok kimutatták, hogy a dízelüzemű járművek túlzott kibocsátása által okozott légszennyezés évente 5000 halálesetet okoz az európai országokban.
Az elmúlt években a gazdaság gyors fejlődésével, valamint a tudomány és a technológia folyamatos fejlesztésével a különböző országokban az autók száma évről évre nőtt. A gépjármű-tulajdonosok számának gyors növekedése nemcsak nagy kényelmetlenséget okoz a közúti forgalomban, hanem nagy károkat és szennyezést okoz a légköri környezetben az autók által évente kibocsátott kipufogógáz által.

A dízel-kibocsátás veszélyei?
A vizsgálat szerint a dízel kipufogógázban lévő koromrészecskék száma 30 ~ 100-szorosa a benzinmotorok számának. Ez súlyosan szennyezi a környezetet és veszélyezteti az emberi egészséget. A motor technológiájának javulásával az apró részecskék túl kicsik lettek ahhoz, hogy könnyen megfoghatóak legyenek, szűrővel kellett eltávolítani. Miután belélegzésre kerül, a dízelmotor apró részecskéi megtapadnak a tüdőben, és az immunsejtek nem tudják felismerni és eltávolítani őket. Idővel ez tüdőgyulladáshoz, légzőszervi megbetegedésekhez, szív- és érrendszeri betegségekhez, és hosszú távon tüdőrákt okoz.
Becslések szerint évente 1100–2200 ember hal meg tüdőrákban Németországban a dízelmotor kipufogógázában található apró részecskék miatt. A dízelmotor-kibocsátás 8 000–17 000 halálesetet okoz, amely olyan betegségekből tevődik össze, mint a légzőszervi és szív- és érrendszeri betegségek, ami Németország éves halálozásának 1-2 százalékát teszi ki.
A DPF megjelenése
A DPF jelentése dízel részecskeszűrő. Ezeket a szűrőket arra használják, hogy minimalizálják a dízelüzemű járművek kipufogórendszereiből kilépő veszélyes részecskék számát. A cél az, hogy a környező levegő tisztább és biztonságosabb legyen, különösen zárt térben.
A dízel részecskeszűrők a szénfüst részecskék több mint 80% -át megszűrhetik. A megjelenés nagy segítséget nyújt a légszennyezés problémájának megoldásához.
Hogyan működnek a dízel részecskeszűrők?
A dízel részecskeszűrők (DPF) befogják a koromrészecskéket, hogy ne léphessenek ki a kipufogórendszerből. Mint minden szűrőt, a teljesítmény fenntartása érdekében rendszeresen ki kell üríteni őket. DPF esetében ezt a folyamatot „regenerációnak” nevezik. Ebben a folyamatban az összegyűlt korom magas hőmérsékleten elégetve csak hamu marad.

Miért kell megtisztítani a DPF-et?
A DPF olyan szűrőként működik, amely felfogja a motor kipufogógázában lévő részecskéket.
Az elfogott részecskék számának növekedésével azonban a DPF-et szénrészecskék is blokkolják, ami a motor kipufogógáz-ellennyomásának növekedését, valamint a teljesítmény és a gazdaságosság csökkenését eredményezi.
Ebben az időben szükség van valamilyen módszer alkalmazására a befogott részecskék elégetésére, és kibocsátandó gázzá alakításával, hogy a DPF belsejében lévő helyet kiürítsék. Ezt a folyamatot DPF regenerációnak nevezzük.
A DPF regeneráció felosztható aktív regenerációra és passzív regenerációra. Az aktív regenerálás a DPF hőmérsékletének emelésére szolgáló külső eszközökre vonatkozik, hogy a DPF-be csapdába esett részecskék éghetők legyenek és gázzá égjenek és ürüljenek. A közös eszközök közé tartozik az elektromos fűtésregenerálás és a DOC előtti előregenerálás.
A DPF passzív regenerációja az ellenőrizetlen regenerálási módszerre utal, amelyben a DPF a koromot a napi használat során folyamatosan oxidálja. A fő módszerek az égést támogató szerek adása az üzemanyaghoz és a katalizátorok felvitele a DPF-re.
A DPF-be csapdába esett részecskék 100% -át nem lehet elégetni, és mindig marad néhány nem éghető anyag, amelyet hamutartalomnak nevezünk.
A motorolaj felhasználásakor a DPF-ben lévő hamu felhalmozódik és helyet foglal, amelyet korábban a szénrészecskék megkötésére használtak.
Mivel sem az aktív, sem a passzív regenerálás nem tudja eltávolítani ezeket az anyagokat, más tisztítási módszerekre van szükség.
A Kingkar technológiát alkalmazva a DPF tisztítószer képes e hamuanyagok tisztítására.
