Tanulmányok kimutatták, hogy a dízelüzemű járművek túlzott kibocsátása által okozott légszennyezés évente 5000 halálesetet okoz az európai országokban.
Az elmúlt években a gazdaság gyors fejlÅ‘désével, valamint a tudomány és a technológia folyamatos fejlesztésével a különbözÅ‘ országokban az autók száma évrÅ‘l évre nÅ‘tt. A gépjármű-tulajdonosok számának gyors növekedése nemcsak nagy kényelmetlenséget okoz a közúti forgalomban, hanem nagy károkat és szennyezést okoz a légköri környezetben az autók által évente kibocsátott kipufogógáz által.

A dízel-kibocsátás veszélyei?
A vizsgálat szerint a dízel kipufogógázban lévÅ‘ koromrészecskék száma 30 ~ 100-szorosa a benzinmotorok számának. Ez súlyosan szennyezi a környezetet és veszélyezteti az emberi egészséget. A motor technológiájának javulásával az apró részecskék túl kicsik lettek ahhoz, hogy könnyen megfoghatóak legyenek, szűrÅ‘vel kellett eltávolítani. Miután belélegzésre kerül, a dízelmotor apró részecskéi megtapadnak a tüdÅ‘ben, és az immunsejtek nem tudják felismerni és eltávolítani Å‘ket. IdÅ‘vel ez tüdÅ‘gyulladáshoz, légzÅ‘szervi megbetegedésekhez, szív- és érrendszeri betegségekhez, és hosszú távon tüdÅ‘rákt okoz.
Becslések szerint évente 1100–2200 ember hal meg tüdÅ‘rákban Németországban a dízelmotor kipufogógázában található apró részecskék miatt. A dízelmotor-kibocsátás 8 000–17 000 halálesetet okoz, amely olyan betegségekbÅ‘l tevÅ‘dik össze, mint a légzÅ‘szervi és szív- és érrendszeri betegségek, ami Németország éves halálozásának 1-2 százalékát teszi ki.
A DPF megjelenése
A DPF jelentése dízel részecskeszűrÅ‘. Ezeket a szűrÅ‘ket arra használják, hogy minimalizálják a dízelüzemű járművek kipufogórendszereibÅ‘l kilépÅ‘ veszélyes részecskék számát. A cél az, hogy a környezÅ‘ levegÅ‘ tisztább és biztonságosabb legyen, különösen zárt térben.
A dízel részecskeszűrÅ‘k a szénfüst részecskék több mint 80% -át megszűrhetik. A megjelenés nagy segítséget nyújt a légszennyezés problémájának megoldásához.
Hogyan működnek a dízel részecskeszűrÅ‘k?
A dízel részecskeszűrÅ‘k (DPF) befogják a koromrészecskéket, hogy ne léphessenek ki a kipufogórendszerbÅ‘l. Mint minden szűrÅ‘t, a teljesítmény fenntartása érdekében rendszeresen ki kell üríteni Å‘ket. DPF esetében ezt a folyamatot „regenerációnak” nevezik. Ebben a folyamatban az összegyűlt korom magas hÅ‘mérsékleten elégetve csak hamu marad.

Miért kell megtisztítani a DPF-et?
A DPF olyan szűrÅ‘ként működik, amely felfogja a motor kipufogógázában lévÅ‘ részecskéket.
Az elfogott részecskék számának növekedésével azonban a DPF-et szénrészecskék is blokkolják, ami a motor kipufogógáz-ellennyomásának növekedését, valamint a teljesítmény és a gazdaságosság csökkenését eredményezi.
Ebben az idÅ‘ben szükség van valamilyen módszer alkalmazására a befogott részecskék elégetésére, és kibocsátandó gázzá alakításával, hogy a DPF belsejében lévÅ‘ helyet kiürítsék. Ezt a folyamatot DPF regenerációnak nevezzük.
A DPF regeneráció felosztható aktív regenerációra és passzív regenerációra. Az aktív regenerálás a DPF hÅ‘mérsékletének emelésére szolgáló külsÅ‘ eszközökre vonatkozik, hogy a DPF-be csapdába esett részecskék éghetÅ‘k legyenek és gázzá égjenek és ürüljenek. A közös eszközök közé tartozik az elektromos fűtésregenerálás és a DOC elÅ‘tti elÅ‘regenerálás.
A DPF passzív regenerációja az ellenÅ‘rizetlen regenerálási módszerre utal, amelyben a DPF a koromot a napi használat során folyamatosan oxidálja. A fÅ‘ módszerek az égést támogató szerek adása az üzemanyaghoz és a katalizátorok felvitele a DPF-re.
A DPF-be csapdába esett részecskék 100% -át nem lehet elégetni, és mindig marad néhány nem éghetÅ‘ anyag, amelyet hamutartalomnak nevezünk.
A motorolaj felhasználásakor a DPF-ben lévÅ‘ hamu felhalmozódik és helyet foglal, amelyet korábban a szénrészecskék megkötésére használtak.
Mivel sem az aktív, sem a passzív regenerálás nem tudja eltávolítani ezeket az anyagokat, más tisztítási módszerekre van szükség.
A Kingkar technológiát alkalmazva a DPF tisztítószer képes e hamuanyagok tisztítására.
